Alte articole care te-ar putea interesa

Plan de alimentatie gravide

Este mult mai importantă calitatea alimentaţiei, nu cantitatea de alimente pe care o mănânci. Regula este că trebuie să mănânci sănătos, echilibrat şi cu un conţinut suficient de vitamine, minerale şi nutrienţi pentru evoluţia armonioasă a sarcinii şi dezvoltarea sănătoasă a copilului.

pot să pierd greutatea cu presa de picior

O alimentaţie sănătoasă şi echilibrată creşte şansele unei sarcini uşoare, fără complicaţii, şi naşterea unui copil sănătos, putând chiar reduce riscul unor afecţiuni cronice ce pot apărea în primii ani ai copilăriei. Alimentaţia hipercalorică în timpul sarcinii, dublată de o greutate excesivă a mamei, poate provoca dificultăţi în instalarea şi menţinerea lactației, dificultăţi în revenirea la greutatea dinainte de sarcină, precum şi creşterea riscului de obezitate, diabet zaharat şi alte tulburări metabolice la copil.

Dieta unei gravide în primul trimestru de sarcină

Deşi nu există nici o formulă pentru o dietă perfect sănătoasă în sarcină, există o serie de nutrienţi ce merită o atenţie specială într-un regim alimen­tar corect. Studiile privind alimentaţia mamei în timpul sarcinii au demonstrat că împărţirea mâncării în mese mai mici ajută la menţinerea nivelului de zahăr din sânge, evitându-se astfel căderile de energie şi disconfortul matinal din primele luni de sarcină.

Alimentaţie echilibrată şi variată Esenţa unei alimentaţii corespunzătoare pe parcursul sarcinii constă în echilibru şi varietate. Dieta zilnică trebuie să cuprindă alimente sănătoase, din toate grupele alimentare: fructe, legume, cereale, carne şi lactate. Dieta zilnică a unei gravide trebuie să conțină câte ceva din fiecare primele patru grupe alimentare enumerate mai jos.

9 zile provocare de pierdere în greutate

Grupul 1. Cartofi, pâine, orez, fulgi de cereale. Este grupul de alimente care trebuie să constituie elementul principal al meselor zilnice ale femeilor gravide.

Alimentele din acest grup va satura fără a furniza prea multe calorii, aduc elemente nutritive suplimentare și nu sunt scumpe.

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

Aceste alimente vă pot oferi zilnic toată energia de care aveți nevoie. Nu îngrașă decât dacă sânt gătite sau servite cu grăsimi. Sânt o bună sursă de proteine, vitamine și substanțe minerale. Pâinea integrală și fulgii de cereale conțin fibre vegetale, care contribuie la prevenirea constipației și plan de alimentatie gravide altor tulburări intestinale. Cartofii sânt o excelentă sursă de vitamina C mai ales dacă pot fi gătiți în coajă și ajută la prevenirea anemiei.

Grupul 2.

Alimentatia pe durata sarcinii

Legume, zarzavaturi și fructe. Legumele, zarzavaturile și fructele sânt principala sursă de substanțe minerale și vitamine. Dacă aveți posibilitatea, cel mai bine e să mâncați legume și zarzavaturi din gradina proprie.

picaturi de slabit apetit blok

Pentru evoluția normală a sarcinii și prevenirea unor complicații, e bine să mâncați zilnic legume și fructe. Grupul 3. Carne, pește, ouă, nuci, fasole. Organismul gravidei are nevoie de grăsimi în cantități mici. Excesul de grăsimi ce se găsesc, în primul rând, în carnea de vaci, de porc și de oaie sau în diferite produse preparate din aceste feluri de carne și din grăsimea lor, cum sânt salamurile, plăcintele cu carne, fast-foodurile etc.

Grăsimile ce se găsesc în carnea de pește, pui, curcan, rață, în ouă, fasole, semințe de floarea soarelui și în produsele care le conțin prezintă mai puține riscuri, dar în cantități mari toate grăsimile pot duce la îngrășare, cu riscurile menționate.

Așadar, în loc de carne grasă ori slănină, folosiți carne slabă, pește.

All rights reserved doc. Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide Atunci cand ramai insarcinata, te gandesti mai ales cum sa faci sa te mentii cat mai sanatoasa pentru tine si pentru cel mic. Se recomanda miscare, dar si odihna pe masura, un program bine stabilit, lipsa stresului. Mare grija, insa, la alimentatie!

De asemenea, încercați să nu puneți grăsimi în supe sau ciorbe și evitați prăjitul. Ca regulă generală: Cu cât mai puține grăsimi folosiți în alimente, cu atât e mai bine pentru sănătatea dvs și a copilului.

Grupul 4. Lapte și produse lactate.

Află care este cea mai bună dietă pentru femeile însărcinate - Bonduelle

Laptele, brânza, smântâna și iaurtul sânt surse valoroase de proteine, vitamine și substanțe minerale, dar, în același timp, au un conținut ridicat de grăsimi animale. Laptele și produsele lactate pot fi de folos femeilor plan de alimentatie gravide cu condiția să fie consumate cu cumpătare. E bine să folosiți lapte degresat și smântâna cu un conținut scăzut de grăsime. Grupul 5.

Ce mănâncă o gravidă? Planul alimentar în sarcină

Grăsimi, uleiuri și zahăr. Încercați să reduceți grăsimile din mâncarea ce o folosiți. E preferabil să preparați mâncarea prin fierbere, pe grătar sau în cuptor, fără să adăugați grăsimi sau uleiuri. Încercați să reduceți toate dulciurile — plan de alimentatie gravide nu are nici o valoare nutritivă, îngrașă și provoacă apariția cariilor dentare. Așadar, cu cât consumați mai puține grăsimi și dulciuri, cu atât e mai bine pentru sănătatea dvs și a copilului.

Dieta unei gravide în al doilea trimestru de sarcină

Regulile de bază pentru a avea o alimentație sănătoasă: Alimentați-vă corect. Alegeți o dietă variată.

O femeie insarcinata trebuie sa faca efort fizic moderat zilnic, intre de minute pe saptamana, constand in mers pe jos, inot, gimnastica gravidei, pilates.

Folosiți în rația zilnică alimente variate ce conțin substanțe nutritive și vitamine: brânză, lapte, iaurt conțin calciu, proteinelegume și fructe conțin vitamina C, fibre, acid foliccarne și pește conțin proteine, fierpâine, paste din făina de grâu integrală conțin proteine, fibre, acid folic.

Beți îndeajuns apă și sucuri. Consumul suficient de lichide în timpul sarcinii este esențial pentru funcționarea normală a rinichilor și evitarea constipației. Mâncați numai alimente proaspăt gătite. Bucatele «stătute» ar putea conține bacterii care pot ajunge la copil amenințându-i viața.

Nu trebuie să mănânci cât doi, ci pentru doi

Evitați alimentele conservate. Alimentele conservate, de obicei, au adaos de zahăr și sare, iar o mare parte dintre ele conțin multă grăsime, conservanți, mirodenii și coloranți. Nu consumați alimente cu termenul de valabilitate depășit. Dacă reîncălziți mâncarea, țineți-o pe foc până dă în clocot. Păstrați carnea crudă într-un compartiment separat al frigiderului. Trebuie să acordați o atenție specială igienei în prepararea bucatelor, pentru a evita contaminarea cu bacterii și toxine.

complex de slabit alevia rezultate

Se recomandă evitarea brânzeturilor moi din lapte nepasteurizat. Nu consumați carne sau ouă crude sau insuficient prelucrate termic.

  • Alexandra Irimiea Dieta unei gravide trebuie să conțină alimente care susțin atât sănătatea fătului, cât și a mamei.
  • Carne roşie, pui, peşte sau ouă Multe legume Cartofi sau paste sau orez sau pâine integrală Fructe: proaspete, fierte, uscate sau suc Lapte sau iaurt cu un conţinut scăzut de grăsimi Cină: Alimentaţia Vegetariană, Vegană şi Diete Speciale Dacă eşti vegetariană şi ai o alimentaţie variată şi echilibrată, vei avea suficiente substanţe nutritive pentru tine şi copilul tău pe parcursul sarcinii.

Spălați foarte bine fructele, legumele și zarzavaturile — pentru a evita riscurile ce le prezintă legumele contaminate cu substanțe chimice sau pesticide.

Evitați pe cât e posibil sarea în mâncare — astfel reduceți riscul de hipertensiune.

Abuzul de cafea și de alte băuturi ce conțin cofeina ceai, coca-colapoate să se răsfrângă negativ asupra evoluției sarcinii: poate provoca hipertensiune arterială, favoriza anemia și nașterea unui copil cu masă mică. O alimentație corectă contribuie la sănătatea dvs și furnizează elementele nutritive necesare copilului, pentru o bună creștere și dezvoltare intrauterină.

  1. Cel mai bun plan alimentar pentru femeile insarcinate - Naste natural
  2. Află care este cea mai bună dietă pentru femeile însărcinate Să ştii ce mănânci este important Pentru dezvoltarea fătului importante sunt substanţele nutritive variateprecum acidul folic, fierul, iodul, zincul şi acizii graşi nesaturaţi.
  3. Pierde grăsimea brațului în săptămâni
  4. Alimentaţia corectă în timpul sarcinii — IMSP SCM "Gheorghe Paladi"
  5. Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

E rău dacă alimentația în timpul sarcinii a fost insuficientă, dar nu e deloc bine dacă a fost în surplus. Nu încercați să slăbiți în timpul sarcinii.

acasă adn pierdere în greutate recenzii

E normal dacă adaosul în greutate pe tot parcursul sarcinii va fi kg și nu mai mult, restul kg-lor fac mai mult rău decât bine. Medic Obstetrician-ginecolog.